יום ראשון, 31 בינואר 2010

ביקור של נציג חברת PSL בישראל


לפני שבוע הגיע לארץ מר אנדראס מחברת PSL לביקור ועבודה (ראה גם את תמונות שבכותרת). במהלך הימים שבהם שהה מר' אנדראס בארץ ביקרנו לקוחות והצגנו להם את היתרונות של שיש במוצרי החברה לצורך ביצוע בדיקות הכוללים ניטור והדמיה להפרעות החשמל. במהלך הביקור הכריזה חברת PSL על גירסת תוכנה חדשה להתקני PQUBE (שדרוגי התוכנה מסופקים ללא תשלום ללקוחות) שמוסיפה תכונות רבות הכוללות ניתוחי FFT, מדידת עיוותים לכל פאזה בנפרד, מדידת גורם ההספק לכל פאזה בנפרד, תיכנות הקלטה של שינויי זרם במערכת (כמו רשם נתונים רגיל), ועוד הרבה. כמו כן מר אנדראס הפנה את תשומת לבנו לעובדה שה-PQUBE שומר גם קבצי PQDIF אשר ניתנים לפתיחה ע"י מרבית תוכנות הניתוח המלוות מכשירי איכות חשמל. דוגמא לתוכנה כזאת שגירסה בסיסית שלה ניתן להוריד בחינם הוא בקישור הזה: http://www.pqview.com/pqdiffractor/
הציוד של PSL יוצג על ידינו ביום העיון הקרוב של איכות החשמל ב-23 בפברואר בכפר המכביה וכמו כן בכינוס השנתי של הבודקים ב-23 במאי. נשמח אם תבקרו את הדוכן שלנו במהלך הכנסים.

יום ראשון, 24 בינואר 2010

אתנחתא מתוקה לטו בשבט


לקראת טו בשבט יש לספרדים מארצות הבלקן מנהג של הכנת קינוח מתוק שנקרא 'אשורה' (נשמע כמו אושר). הקינוח מוכר היטב בכל האזור והמוסלמים נוהגים להכין אותו לאחר חג הקורבן. בעיני (משום מה :-) זה תמיד היה מאכל יהודי של ט"ו בשבט והיהודים השתדלו לשלב בו כמה שיותר משבעת המינים (חיטה, גפן-צימוקים, תאנה, רימון, תמרים-סילאן) ובנקודה הזו כל המוסיף הרי זה משובח.


חומרים
2.5 כוס חיטה (מומלץ גם להוסיף 3 כפות אורז)חצי כוס צימוקים10-15 חתיכות משמשים מיובשיםחצי כוס בוטנים
חצי כוס צנובר7-8 חתיכות תאנים מיובשות1 תפוח2 כוסות סוכרמלח (קמצוץ)1 כוס אגוזי מלך או אגוזי לוז3 כפות סילאן
קליפת תפוז (אפשר ריבת קליפת תפוז גם, הולך טוב)
קינמון, פיסטוק גרוס, קוקוס

תהליך ההכנה
להשרות את החיטה במים פושרים בלילה מראש, ואז לסנן ולשטוף ולהעביר לסיר הלחץ (כי יש לו תחתית עבה, לא לכסות). להוסיף ארבע אצבעות מים קרים מעל החיטה ולבשל עד שהחיטה מתרככת (זהירות מהקצף, לא להפסיק להשגיח!!!!).
לשטוף את המשמש, תאנים והצימוקים ולהשרות במים שתיים שלוש שעות (לחלופין ניתן לבשל אותם 10-15 דקות). לחתוך את המשמשים והתפוח לקוביות קטנות.
לתוך סיר גדול לסנן את הנוזלים מהחיטה (אנחנו גם נוהגים להכניס חלק מהחיטה פנימה) ולהוסיף גם את הפרות יבשים, וקליפת התפוז. להוסיף לסיר כשתי ליטר מים רותחים. להביא את התערובת לרתיחה תוך כדי ערבוב (כל הזמן ערבוב כדי שהתחתית לא תישרף) בשלב הזה להוסיף את הסוכר והסילאן (רצוי לטעום כי יש כאלה שאוהבים יותר מתוק). להמשיך ולבשל תוך כדי ערבוב כ-15 דקות (היי מישהו אמר שזה הולך להיות קל???). בשלב הזה לכבות את האש ולהוסיף את הקמצוץ מלח, התאנים המושרות (קצוצות), התפוח, הבוטנים והצנובר (לערבב עוד כמה דקות, סבלנות אנחנו כמעט שם). כעת עם מצקת לצקת את התערובת לקעריות, לחכות שיצטנן מעט ולמקרר. להגיש עם, קינמון, אגוזים גרוסים וגרגרי רימון מעל (שבעת המינים!).
בתיאבון

יום שני, 11 בינואר 2010

פרוייקט מערכת איסוף נתוני סביבה


















הפרמטרים הנוגעים לתנאי סביבה כגון טמפרטורה, ולחות הם הפרמטרים שנמדדים הכי הרבה בידי אנשים לדידי. שכל אחד יחשוב בסביבה הקרובה לו כמה פעמים יוצא לו לבדוק טמפרטורה, במהלך בישול או אפיה, במקרר ובמקפיא, או בבית ובחוץ, וכמובן בג'קוזי שבמועדון הספורט. למרות או אולי בגלל שהפרמטר הזה כל כך נפוץ במדידה דווקא די קשה להגיע לרמות דיוק סבירות עד גבוהות. הפרש של 2 מעלות הוא הפרש משמעותי בתחושה שלנו שיכול להוות את ההבדל בין הרגשת נוחות לאי נוחות קיצונית. כמובן שנתון זה הוא מאוד קריטי בכל התהליכים התעשייתיים. לדוגמא בתנורי הייבוש התעשייתיים עם אין אחידות ודיוק בטמפרטורה הדבר יגרום מיידית לכשל באיכות המוצר שיכול להיות קריטי למשל במוצרים תעופתיים. כל זה הופך את הצורך שלנו לרישום ועקיבה אחרי נתוני סביבה לחיוני. הדבר נדרש במרבית (שלא נגיד בכל), תקני האיכות למעבדות, מחסנים, אלמות ייצור, סביבת עבודה ועוד.

במהלך השנים עשינו מספר פרוייקטים בתחום זה ויש לנו רקע וניסיון רב שנים בתכנון ותמיכה של מערכות איסוף נתונים. הפרוייקט האחרון שעשינו הוא אצל לקוח גדול לו יש מספר רב של מעבדות ועל פי דרישות האיזו 17025 שלו הוא נדרש לרשום באופן רציף את נתוני הסביבה בכל המעבדות. נדרש לחלק את הסנסורים לאזורים שונים וגם לקבוע גבולות התראה שונים כי הדרישות שונות לכל מעבדה. מעבדה של סטנדרטים ראשוניים היא הרבה יותר מחמירה ממעבדות כיול רגילות. לביצוע הפרוייקט בחרנו במכשיר GL800 מתוצרת חברת GRAPHTEC, המכשיר מקבל כניסות של גששי PT, TC, זרם (ע"י נגד), ומתח. יש לי כניסות נפרדות לפולסים, ויציאות להתראות מכאניות, כניסת USB, וכן WEBSERVER ו-FTP. הדבר אפשר התחברות לרשת גששי טמפרטורה ולחות בכל המעבדות וכמו כן תצוגה של הנתונים על מסך מחשב משולב בקיר המעבדה המרכזית באמצעות יישום שאף היה כלול כסטנדרט. בכל אופן למכשיר ממשק נשלט באופן מלא ע"י מקרו בשפת SCPI כולל גם דרייברים ל LABVIEW (תענוג) . בהמשך יחוברו היציאות של ההתראות לממסרים שיפעילו התראות אור קוליות כשיש חריגה המחייבת הפסקת העבודה.
המכשיר תומך בעד 200 ערוצים מה שעושה אותו לפתרון פשוט ליישום ולא יקר יחסית.