יום חמישי, 26 באוגוסט 2010

ימי סליחות

לאחרונה קיבלתי ממקס תמונות של לורד (אגב הבריטים מכנים את האל לורד כנראה על מנת לרומם את מעמד האצולה שלהם ואני חושב שזה שמקס קרא לכלב לורד מחזיר את הפרספקטיבה הראויה למעמד האצולה הבריטי). בתמונה רואים את הכלב מסתכל באדישות על חתול שכונה שמתכבד לו באוכל של לורד. לכאורה האינסקינקט של כל אחד היה להגיב בכעס על מעשה שכזה. אבל ניתוח שקול מראה שהכעס לא יוסיף בריאות לאף אחד מהמעורבים ובמיוחד לא ל'כועס' עצמו. הכלב לורד אין לו מחסור של אוכל ובעיקר אין לו מחסור באהבה. הוא יודע בוודאות שזה שהוא ייתן לחתול הרעב לאכול מהאוכל שיש לו בלאו הכי בשפע לא יגרע ממעמדו.

כן התמונות האלה של לורד גרמו לי לעשות חשבון נפש עמוק ממרומי שנותיי. כך הגעתי למסקנה שהכעס 'הקדוש' בכל המקרים שפעל אצלי, גרם למעשים שהשפיעו בשלילה על חיי. ברוב המקרים, בניתוח ה'בדיעבדי', המעשה הנכון היה לנהוג ב COOL בדיוק כמו לורד. התעמקות נוספת בסוגיה העלתה שהדברים כלל לא חדשים ומופיעים בבירור במסורת חז"ל כאשר האזכור הכי מפורסם הוא באיגרת הרמב"ן (ותודה לשירה שהפנתה את תשומת לבי לכך), וכך כותב הרמב"ן:

"  תתנהג תמיד לדבר כל דבריך בנחת לכל אדם ובכל עת, ובזה תנצל מן הכעס, שהיא מדה רעה להחטיא בני אדם. וכן אמרו רבותינו ז"ל, כל הכועס כל מיני גיהנם שולטין בו, שנאמר: הסר כעס מלבך, והעבר רעה מבשרך, ואין רעה אלא גיהנם, שנאמר: וגם רשע ליום רעה. 

וכאשר תנצל מן הכעס תעלה על לבך מדת הענוה שהיא מדה טובה מכל המדות טובות, שנאמר: עקב ענוה יראת ה'. ובעבור הענוה תעלה על לבך מדת היראה, כי תתן אל לבך תמיד, מאין באת, ולאן אתה הולך, ושאתה רמה ותולעה בחייך, ואף כי במותך, ולפני מי אתה עתיד לתן דין וחשבון, לפני מלך הכבוד,שנאמר: הנה השמים ושמי השמים לא יכלכלוך, אף כי לבות בני אדם, ונאמר: הלא את השמים ואת הארץ אני מלא נאם ה'. וכאשר תחשוב את כל אלה, תירא מבוראך ותישמר מן החטא, ובמדות האלה תהיה שמח בחלקך, וכאשר תתנהג במדת הענוה להתבושש מכל אדם ותתפחד ממנו ומן החטא, אז תשרה עליך רוח השכינה, וזיו כבודה, וחיי עולם הבא. ...".



אכן, המלצה שלי, ממרומי שנותיי על כדור הארץ, הוא שבימי סליחות אלה לקראת הימים הנוראים לקחת לפחות את הנקודה הזו של הכעסים המיותרים בחיינו (בכביש, בעבודה, עם הילדים או הכלבים, לא משנה) ולהסיר אותה מתוכנו, וכמו שכותב הרמב"ן שמאותו הרגע הדברים ישתפרו כאילו מעצמם. נהייה יותר טובים בראש וראשונה לעצמנו ואחר כך כל סביבתנו תרומם לדרגה נעלה של טוב ואחווה.
אז מעכשיו לא כועסים יותר על שום דבר, הכל נעשה בנחת, קור רוח ושיקול הדעת.

יום ראשון, 8 באוגוסט 2010

כיול מתמרי תאוצה, בחברת חשמל עולים מדרגה

מערכת הכיול מדגם 475WIN הנה מערכת כיול אוטומטית המפחיתה עלויות כיול של מתמרים, ומשפרת את העקיבות וכתוצאה מכך מגדילה את האמינות של הבדיקות.
חברת וייז-טק בשיתוף עם MB DYNAMIC מציעות מגוון פתרונות לביצוע כיולים אוטומטיים לרגשי רטט. כיול הענות תדר מ- 0.1 הרץ ועד 20 קילוהרץ, עמידה בתקן ISO-16063-21.
חברת וייז-טק יכולה לספק פתרון מלא ע"פ מפרט הלקוח או פתרון אישי המשלב ציוד קיים של הלקוח.
לאחרונה בוצעה התקנה אצל אחת המעבדות המובילות בתחום בארץ, מעבדת חברת החשמל. מומחה של חברת MB DYNAMIC הגיע לארץ בחסות חברת וייז-טק וביצע התקנה והדרכה באתר הלקוח. הטכנאים התרשמו מביצועי המערכת שלדבריהם אף עולה על ציפיותיהם. אנחנו מצפים שהמערכת תשרת את המעבדה ותייעל את עבודתה בשנים הבאות.

תוך כדי העבודה מול חברת החשמל זכיתי גם לבקר במעבדת המתח גבוה שלהם. להערכתי המעבדה הכי גדולה בתחום זה בארץ וככל הנראה אף באזור הגאוגרפי שלנו.
 
לוייז-טק מגוון פתרונות לתחום המתח הגבוה הכולל רשמים, מדידות טרמיות, ספקי מתח גבוה, מבדקי תקנים, ופולסרים המותאמים ע"פ תקן.


תחום המתח הגבוה הוא תחום מעניין אומנם לא נמצא באור הזרקורים כמו הננו טכנולוג'י למשל ובכל זאת  הוא משפיע על חיינו בכל רגע ורגע, ויש לו משקל רב בהתייעלות אנרגטית ושיפור איכות החשמל באופן כללי.

רבים לא משערים שאנחנו נמצאים במגוון כזה של נושאים. אני מציע לכולם לא לרוץ ישר לחברות הענק אלא להעמיד במבחן את החברות היותר קטנות ויעילות (כמונו). שיכולות להפתיע לטובה בהבאת פתרון מקצועי במחיר הרבה יותר סביר מהמותגים.