יום חמישי, 13 בדצמבר 2012

התייעלות אנרגטית במערכות אוויר דחוס


התייעלות אנרגטית

התייעלות אנרגטית הפכה למטרה חשובה עבור מפעלים רבים בתעשייה.

סטנדרט בינלאומי חדש בתחום ניהול האנרגיה 50011:2011ISO שואף לסייע למפעלים בקביעת נהלי ניטור ובקרה על התהליכים עתירי האנרגיה שלהם ועל ידי כך לשאוף לשיפור מתמיד בניצולת האנרגיה.

התרומה המיידית של חיסכון באנרגיה הינה בהקטנת עלויות בחשבונות האנרגיה של המפעלים. התרומה לעולם היא, צימצום בפליטות המזהמות לאטמוספירה.

על ספקיות האנרגיה והמדינה מוטלת החובה לתגמל את החברות שמיישמות את נוהל ההתייעלות האנרגטית על ידי מתן הוזלות בתעריפים ובמכרזים ממשלתיים.


מדידת צריכה/זרימה במערכות אויר דחוס

לצורך התייעלות וחיסכון באנרגיה, חיוני לוודא את הנצילות והיעילות של מערכות אוויר דחוס. התקן דורש שבמערכות אלה ינוטרו באופן קבוע פרמטרים של לחץ, טמפרטורה, נקודת הטל, אוויר, צריכת חשמל, ספיקה ותכולת חלקיקים. כל המדידות האלה צריכות להיות זמינות במחשב גם של נאמן האנרגיה במפעל וגם לשאר הגורמים הרלונטיים.




מדחס מודרני ממיר 90% מההספק החשמלי שלו לחום ורק 10% מההספק הולך לדחיסת האוויר. המשמעות היא שאוויר דחוס יקר יותר פי עשר מחשמל. למרות זאת מדידת החשמל הרבה יותר נפוצה מאשר מדידת הספיקה של האוויר הדחוס.




ללא מדידת ספיקת האוויר לא ניתן לדעת את נצילותה של המערכת.

הסטטיסטיקה מראה ש 30% מהאוויר הדחוס הולך לאיבוד כתוצאה מזליגות במערכת. ניתן לאתר ולתקן זליגות אלה על ידי אחזקה נאותה.




הגרף מראה שהמרכיב המרכזי בעלות הכוללת של מערכת אוויר דחוס הוא צריכת החשמל. מכאן שהגדלת ההשקעה בתחזוקה וציוד ניטור ומדידה תביא את המערכת להתייעלות ולחסכון כספי ניכר.

יצרני מכשור פיתחו מכשירים שונים המתאימים לאפליקציות של מדידת זרימה וספיקה. חשוב לבחור מערכת שתתאים לניטור מערכות אוויר דחוס.

חברת וייז-טק חתמה על שיתוף פעולה עם חברת CS המתמחה במתן פיתרונות כוללים בתחום ההתייעלות האנרגטית במערכות אוויר דחוס.

המערכות של חברת CS יתנו לכם תמונת מצב מהימנה של מערכות האוויר הדחוס במפעל, כולל חישובי עלות למ"ק של אוויר דחוס, והנצילות של המערכת.





המהנדסים בחברת וייז-טק עומדים לרשותכם בייעוץ, הצעות מחיר ובתמיכה טכנית.