יום ראשון, 30 במאי 2010

שליטה מרחוק ואיסוף נתונים אלחוטי

לא מזמן כולנו גילינו שהמכוניות שנחשבו הכי יוקרתיות ומתקדמות צריכות להיכנס בעל כורחן למוסך ולעבור מקצה שיפורים רציני. לא היה אחד שהבין משהו במכוניות (ההבנה שלי נובעת מקורס מזורז של שותף לשעבר שהיה טכנאי רכב בהכשרתו הצבאית, שלפתע הציטרואן שלו עלתה באש, וממש לא ליד ביתו) שלא שאל את השאלה המתבקשת "אם הגז תקוע למה לא ללחוץ על הברקס, עד העצם...?". כמובן שניתן תאורטית גם "לבעוט" בהילוכים לניוטרל ולמשוך מעצורי חירום. בהמשך התהיות התפרסם בטלוויזיה מרדף של שוטר בארה"ב אחר טויוטה הטסה כטיל וכאשר השוטר צעק לנהג "מדוע אינך עוצר?" (כן באנגלית ז'וז'ו) ענה לו הלז ששום דבר פשוט לא עובד.
http://www.youtube.com/watch?v=EQ0aVipFR34
טוב לא מדובר פה ממש בתאוריית קונספירציה (אם לא תיקחו בחשבון את הרקע שלי באתר חדרי זוממים) אבל זו עובדה ידוע שיצרניות מכוניות היוקרה חיברו את הדגמים היוקרתיים של המכוניות שלהם ל-GPS, WIFI, GPRS וכמובן במקביל חיברו את כל מערכות המכונית ליחידת מחשב (פרימיטיבי אך אמין) מרכזית. הראשונים שגילו את האפשרויות ההרסניות של השילוב הזה (כמו תמיד) זה ההקארים, וזה לא תלוש מהמציאות להניח שאובדן השליטה שחוו בעלי מכוניות נבע באופן ישיר מהשתלטות עויינת. המוטיבציה ברורה לכל מי שמכיר הקאר מתחיל ויחסו של זה לבעלי מכוניות יוקרה...
http://www.smartplanet.com/technology/blog/thinking-tech/security-researchers-hack-a-car/4133/
טוב אז מי שחושב שימצא אצלנו תרופה לבעיה הנ"ל, שיחשוב שנית. אבל אני בטוח שיש כבר כמה חברות צ'ק טויוטה שכבר עושות מצגות עם פתרון מוצע. אבל אצלנו כן תמצאו מערכות איסוף נתונים לכל מטרה כמעט. אז אם התנאים במעבדה או באתר ניסויים מרוחק יצאו משליטה תוכל לקבל על כך התראה בזמן אמת כמעט. מגוון האפשרויות רחב ונשמח לתרום מניסיוננו על מנת למצוא פתרון לכל דרישה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה