יום שישי, 24 באוגוסט 2012

מדידת העכבה של מסת האדמה בשיטת האימפולס מתח גבוה



מדידת ההגנה מברקים צריך להתבצע באופן הכי קרוב למציאות כלומר על ידי הדמיה של אות מכת הברק לנקודת הבדיקה. לצורך כך מייצרים פולס זרם על פי ההגדרות הקיימות בתקני EMC שונים.


נתוני הפולס המדמה מכת ברק

 מכשיר ה 200-MRU יודע לייצר שלושה פולסים בתזמונים שונים באמפליטודה של 1.5 קילו וולט ו-1 אמפר. אל פי תקן 62305 EN האימפולס של 10/350 מיקרו שניה הוא האימפולס הקצר הראשון של מכת הברק. האימפולס השני 8/20 מיקרו שניה הוא האימפולס האינדוקטיבי שנוצר מהשפעת השדות המגנטיים. זכרו, ככל שהפולס יותר קצר האפקט הראקטיבי שלו גדול יותר. במדידה זו בשונה מהמדידות האחרות יש להשתמש בחוט מסוכך לנקודת הזרם (H ), על החוט להיות מתוח לכל אורכו כדי להימנע מהשראות לא רצויה. אלקטרודת ה S חייבת להיות מרוחקת מהכבל המסוכך לפחות ב 60 מעלות כדי למנוע השפעות הדדיות לא רצויות כתוצאה מהאימפולס.
בבדיקה בשיטת האימפולס אנו רואים יכולת חדשה שמגדילה משמעותית את אמינות הבדיקה של הגנת ברקים. התקן מבהיר שמדידה בתדר נמוך כגון עם סלילי רוגובסקי המונכות לרגלי הפיילון בשילוב אלקטרודות והרבה קופסאות למרות המורכבות והמאמץ שהוא דורש (חוץ ממחלקה שלמה של צוות טכני) זו למעשה בדיקה שלא עונה לדרישות של התקן כיום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה