יום שני, 26 בדצמבר 2016

מכשיר בדיקת רציפות הארקה למערכות הארקה מרותכות BONDED



 במתקנים חשמליים גדולים כגון תחנות כוח או תחמ"שים יש מתקני הארקה גדולים, כאשר בהם החיבורים בין המוליכים מתבצע בעזרת ריתוך בשיטה מיוחדת. חיוני לבדוק את טיב המגעים האלה באופן תקופתי היות ויש להם השפעה מכרעת לטיב הארקה ובטיחות המתקן. כמובן שנדרש גם לבדוק ציוד פריפריאלי שמחובר להארקה באופן טבעי, כגון גדרות בטחון, עמודי תאורה, ומחסומים מתכתיים.


מכשיר הבדיקה של חברת PHASE RED האוסטרלית מורכבת מיחידת בסיס להזרקת זרם ופרוב מדידה. הפרוב עצמו בנוי בתצורת אקדח ומציוד בתצוגה ובכבל שיכול להיות באורכים שונים בעזרת מעריכים (המכשיר עצמו מגיע עם גליל של 50 מטר) ומתחבר ליחידת הבסיס.
הפרוב מצויד בתצוגה ומציג פרמטרים של, זרם, מתח, והתנגדות. טווח מדידת ההתנגדות במכשיר הוא מ-0 עד 20 אוהם ברזולוציה של 10 מיקרו אוהם.
כמו כן יש על הפרוב שלושה לחצנים המאפשרים את בחירת ההגדרות של המכשיר ושמירת נתוני בדיקות. ניתן לשמור עד 5000 תוצאות בתוך המכשיר אשר ניתנים להורדה למחשב בעזרת חיבור USB.

יחידת הבסיס מורכבת בתוך מזוודת פליקן עם עמידות גבוהה של IP67, ויכולה להתחבר למתח הזנה של 230 וולט או לעבוד בעזרת סוללה פנימית נטענת המאפשרת עבודה רציפה של 3 שעות.
יחידת הבסיס מצוידת במסנן פנימי חזק שמסנן מתחי סביבה של 50 הרץ למינימום כדי לבטל את השפעתן על המדידות.
למערכת טווח הזרקת זרם של עד 3 אמפר שנקבע ידנית על ידי המשתמש או בעזרת מצב בדיקה אוטומאטי בה המערכת מזריקה את הזרם הנדרש בהתאם לפרמטרים של העמסה ופיזור החום.
בנוסף יש ביחידת הבסיס נקודת בדיקה של 1.000 אוהם כדי לודא פעולה תקינה של המכשיר לפני תחילת העבודה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה